11. julija 1899 ob 10. uri zjutraj je Union Pacific Express odpeljal iz Folsoma v New Mexicu s 47 potniki na krovu. Kmalu so se zaslišali streli in hitri koraki na strehi – roparji so se podali na vlak, da bi oropali poštene državljane. Ali bodo uspeli ukrasti kovček z denarjem za podjetje Nice Valley Coal Company, ki ga varuje Marshal Samuel Ford? Bodo ti roparji drug drugega bolj ovirali kot Marshal, saj lahko samo najbogatejši med njimi pride do zmage?
V igri Colt Express prevzamete vlogo roparja, ki v družbi drugih roparjev oropa vlak, pri tem pa je vaš cilj postati najbogatejši ropar na Divjem zahodu. Igra je sestavljena iz petih krogov, vsak krog pa vsebuje dve fazi:
Faza 1: Načrtovanje
Vsak igralec odigra 2-5 akcijskih kart, ki so lahko obrnjene navzgor ali navzdol, odvisno od vrste kroga. Namesto igranja kartice pa se lahko igralec odloči, da potegne tri karte iz svojega kupa.
Faza 2: Izvajanje akcij
Akcije se izvedejo v vrstnem redu, v katerem so bile karte odigrane, vendar se lahko vaš najbolj premišljen načrt hitro spremeni v zmedo zaradi napak ali nepričakovanih preobratov!
Igra se dogaja na 3D vlaku, kjer roparji premikajo med vagoni, tečejo po strehi, udarjajo nasprotnike, streljajo nanje, ropajo potnike ali celo preusmerijo Marshala. Vlak vsebuje toliko vagonov, kot je igralcev, vsak vagon pa vsebuje dragulje, vreče s plenom ali kovčke, ki jih je treba ukrasti.
Igralec začne vsak krog s šestimi kartami v roki, vsaka karta pa predstavlja določeno akcijo. Pred začetkom kroga se razkrije posebna karta, ki določi, koliko kart bo odigranih, ali bodo te karte obrnjene navzgor ali navzdol, ali bodo odigrane posamično ali v parih, ter kakšna akcija se bo zgodila na koncu kroga (npr. vsi roparji na strehi se premaknejo proti lokomotivi). Plen lahko pobereš samo, če odigraš karto “steal” in se nahajaš v vagonu, kjer so dragulji, vreče ali kovčki. Ker pa vsi roparji načrtujejo, da bodo ukradli te stvari, se boš moral premikati, udarjati in streljati, da premagaš konkurenco. Udariš lahko samo roparja v istem vagonu, pri tem pa ta spusti plen, ki ga je zbral, in se premakne v sosednji vagon.
Vsak igralec ima posebno sposobnost, na primer, da začne krog z dodatno karto, da lahko igraš svojo prvo karto obrnjeno navzdol ali da pobereš vrečo s plenom, ko udariš nasprotnika.
Streljaš lahko na nekoga v sosednjem vagonu ali če tečeš po strehi, v kogarkoli v dosegu. Ko streljaš, nasprotniku podariš eno od svojih šestih kart streliva, ki se vmeša v njegov kup. To lahko povzroči, da bo nasprotnik v naslednjem krogu potegnil “mrtvo” karto in ne bo mogel izvesti akcije. Če se Marshal znajde v istem vagonu kot ti, ti bo tudi on z veseljem podaril karto streliva.
Na koncu igre igralec, ki je izstrelil največ nabojev, prejme 1.000 $ bonus za pohlep, zmaga pa tisti, ki si je nabral največji plen!